Change Management

Veranderingstrajecten en de weerstand die daar bij hoort zijn van alle tijden.... en toch is verandering in een organisatie noodzakelijk om slagkracht te behouden in de snel veranderende marktomstandigheden waarin managers en medewerkers dagelijks moeten opereren. Volgens ons zijn volgende basisprincipes onontbeerlijk voor geslaagde veranderingen:

  • Leg geen verandering op aan de organisatie maar betrek mensen en zorg voor engagement of minstens begrip voor de noodzaak tot verandering
  • Vorm een leidend team
  • Begrijp de huidige en gewenste toestand
  • Plan zorgvuldig de overgang van de huidige naar de gewenste toestand en doe dit in behapbare stappen, rekening houdend met de beschikbare tijd en individuele competenties
  • Communiceer zo transparant en volledig mogelijk naar alle stakeholders
  • Neem obstakels weg
  • Genereer ‘quick wins’. Dit zorgt voor extra motivatie.
  • Hou het tempo hoog en bewaak het proces
  • Borg de resultaten en creëer een nieuwe cultuur

Veranderingsprocessen worden door ons steeds projectmatig aangepakt. Dit houdt in dat de resultaten, tijd en middelen vooraf duidelijk afgesproken worden zodat er tijdens het traject zelf geen ongewenste verrassingen zijn.

Quote:"Mensen kunnen wel veranderen...maar willen niet veranderd worden" (Remco Claassen)

Quadre-S op Twitter

Facebook

Klanten getuigen

  • “Renson ontwikkelt concepten met toegevoegde waarde en ons commercieel team moet deze meerwaarde kunnen overbrengen naar de klant. De begeleiding van Quadre-S zorgt er voor dat we met deze strategie een win-win situatie met onze klanten kunnen realiseren.”

    Paul Renson
    CEO Renson group HQ

Over ons

Passie voor mens en resultaat is onze belangrijkste drijfveer om met onze expertise en ervaring onze klanten te helpen groeien op een rendabele en duurzame manier. We doen dit doelbewust vanuit een kleinschalige organisatie omdat dit volgens ons de beste garantie biedt op kwaliteit en snelheid tegen een correcte prijs. Dit is wat we dag na dag doen om de verwachtingen van onze klanten permanent te overtreffen.

Contact Info

Nieuwsbrief